Monday, February 17, 2020

Nowe tłumaczenie i postmortem.

Hejo wam wszystkim! Dużo się pozmieniało (i ten blog chyba nie dostaje już tak dużo odwiedzin jak wcześniej więc jak to czytasz - witaj wśród grupy nielicznych!) ale prowadzę nowe tłumaczenie pod adresem https://homestuck.pl. Jednym z celów nowego tłumaczenia jest m.in. przeportowanie treści Flash (który umrze pod koniec tego roku) na HTML5 który pozwoli zachować doświadczenie flashów w przyszłości.

Małe postmortem na temat tłumaczenia: o ile czytając je dzisiaj w wielu przypadkach mam takie mentalne "o jezu czemu to tak napisałam/czemu dałam niepasujące odniesienie do czegoś" to wciąż cieszę się że ślad po nim nadal istnieje.

Tuż po wydaniu tego posta zamierzam zrobić backupa całego bloga, i jeżeli Blogger zostanie zamknięty z jakiegoś powodu to zamierzam wstawić go ponownie online z kwestii archiwalnych.

Dużo się pozmieniało w moim życiu. Ten blog został napoczęty przez osobę która miała 13 lat, i którą Homestuck ekscytował. Dziś jestem 20-letnią trans dziewczyną, którą wciąż cieszy Homestuck (pomijając Homestuck^2 i Pesterquest - nie podobają mi się niektóre wybryki osób aktualnie pracujących w What Pumpkin, ale o tym nie dziś) i której jej towarzyszył przez kupę czasu.

Jedno jest wiadome - ludzie się zmieniają ale Homestuck będzie na zawsze.

I na zawsze będzie super długi i na zawsze będzie trudem go przetłumaczyć.

O ile mam dużo innych postronnych zajęć (takich jak studia!) to staram się co jakiś czas aktualizować nowe tłumaczenie. Co więcej, staram się otworzyć proces tłumaczenia jak najbardziej - możecie łatwo pomóc w tłumaczeniu przez GitHuba. W przyszłości planuję również wydać soft strony, by każdy mógł postawić własną wersję tłumaczenia.

W każdym razie, to miejsce było moim domem od HS przez długi czas. Teraz mam nowe, ale miło mi oddać respekt temu blogowi.

Requiscat in pace 2013-2014.

-Róża
(tak, nazwałam się od Rose Lalonde... look at how much of a Homestuck nerd I am!)

No comments:

Post a Comment